Vikos Prosjekt er et konsulentfirma for kunder innenfor bygge-, anleggs-, og eiendomsbransjen som har fokus på prosjektledelse.
Målet var å designe en visuell identitet og nettside som gjør bedriften synlig i bransjen. Den skal virker appellerende for målgruppen og for å rekruttere nye kollegaer og vise frem alle de spennende prosjektene bedriften holder på med.
VIKOS Prosjekt er har erfaring og er god til byggeprosjekter, og dette ble vår inspirasjon da vi skulle skape deres visuelle identitet som bygger på byggebransjens stolthet og verdier. Det ble utført en markedsanalyse for å skille bedriften fra konkurrenter, men samtidig vise at de hører til byggebransjen.
Nettsiden er bygget opp slik at prosjekter blir satt på display og at det er oversiktlig og enkelt å lete gjennom dem. Vi har optimalisert nettsiden for å øke antall treff på google ved å:
Vikos Prosjekt har fått ny logo i inspirert av heisekranen. Symbolsk kan man se på heisekranen som noe oppløftende, solid, og pålitelig slik bedriften også er – et viktig hjelpemiddel i konstruksjonsprosjekter. Mønsteret til heisekranen er et bilde på nettverket av kompetanse Vikos Prosjekt har.
Den nye nettsiden fremhever prosjektene deres på en ryddig og strukturert måte. Vårt fokus var å hjelpe Vikos Prosjekt i gang med sin synlighet i bransjen, og de har fått gode tilbakemeldinger etter lansering av den visuelle profilen og nettsiden.